تولید محتوا سئو شده
تولید محتوا سئو شده را میتوان یکی از موثر ترین اگر نخواهیم بگوییم بهترین روش سئو و کسب جایگاه واقعی بهتر دانست. محتوای خوب، به یک کسب و کار گاها پردرآمد تبدیل شده است. ما در این مقاله قصد داریم به شما روش های تولید محتوای مفید را آموزش دهیم.
“محتوا پادشاه است.” شاید شما هم این جمله معروف بیل گیتس را شنیده باشید. این جمله بنیانگذار مایکرسافت برای بیان ارزش و جایگاه واقعی محتوا کافیست.
امروزه اکثر شرکت ها و اشخاصی که کسب و کار خود را به فضای اینترنت کشانده اند. معمولا با چالش تولید محتوای خوب یا محتوای سئو شده رو به رو هستند.
زیرا محتوای مفید بدون سئوی مناسب همچون مبارزی بدون شمشیر حتی مبارز بدون دست است. (البته اگه افسانه ها رو بذاریم کنار)
پس دو موضوع بسیار مهم را پیش رو داریم :
- تولید محتوای ارزشمند (مورد نیاز کاربر)
- انتشار محتوای ارزشمند با رعایت اصول سئو
راهکار این شرکت ها و اشخاص برای رفع این چالش به سه گروه تقسیم میشود.
- یادگیری نحوه تولید محتوای سئو شده.
- جذب نیرو جهت تولید محتوای خوب.
- برون سپاری فرایند تولید محتوا به شرکتهایی که در این حوزه فعالیت دارند.
شما در ادامه مقاله میتوانید نحوه تولید محتوای سئو شده را بیاموزید.
-
محتوای سئو شده دارای چه ویژگی هایی است؟
بهتر است سوال بالا را به گونه ای دیگر بیان کنیم. میتوانیم بگوییم اصولا به چه محتوایی، محتوای خوب یا محتوای سئو شده میگویند. یا اینکه بپرسیم این نوع محتوا دارای چه المانهایی هستند.
در پاسخ به سوالهای بالا میتوانیم چند مورد را به صورت عمومی بیان کنیم. اما بگذارید در ابتدا به شکل بهتری با واژه محتوا آشنا بشویم.
-
به طور کلی محتوا چیست؟
به صورت خلاصه به تمام متنها، عکسها، ویدیوها و… که برای بیان و انتقال مطلب استفاده میکنیم محتوا میگویند که شما در این مقاله با تولید محتوای سئو شده برای وبسایت ( محتوای مفید ) آشنا میشوید.
حال بیاییم و به سوال قبل ( سوال شماره یک ) بپردازیم. از ویژگی های مهم برای تولید محتوا میتوانیم به طول محتوا اشاره کنیم.که میبایست عددی بیش از 300 کلمه باشد. ( هرچی بیشتر، بهتر 😉 ).
استفاده مفید از تیتر ها نیز بسیار مهم است. محتوای شما باید دارای یک تگ h1 ( در ویرایشگر متن سایت های وردپرسی تیتر 1 ) باشد. که شامل نام محتوا با کلمه یا کلمات کلیدی باشد.
طول عبارت کلیدی از دیگر نکاتی است که می بایست به آن توجه ویژه ای شود (عبارات با طول بیشتر معمولا فرایند سئو راحتتری دارند)، بهتر است عبارت کلیدی خود را در اولین پاراگراف و عنوان مقاله خود نیز داشته باشید.
شما می توانید عبارات کلیدی خود را در زیر عنوان ها و alt تصاویر نیز تکرار کنید.
وجود لینک های داخلی و خارجی در مقالات شما نیزمیتواند علاوه بر اینکه به کاربر بر دسترسی سریعتر به سایر مقالات شما کمک کند، جریان حضور کاربر در وبسایت را نیز بیشتر کند. (پس بهتر است از لینک های داخلی و خارجی بهتر و هدفمندتر استفاده کنیم)
از دیگر نکاتی که می تواند به بهبود سئوی سایت شما کمک کند وجود توضیحات متا، نامک و مترادف های عبارت کلیدی در صفحه مقاله شما است. (در آینده ای نزدیک مقالاتی را برای این موضوع منتشر می کنیم).